Medlemsbrev från styrelsen
12 november 2023

Ledarskallet - Några ord från styrelsen

Vilken rolig händelserik höst vi har haft och har!
Det är så roligt att vi är många som både vill utvecklas i vår relation med våra hundar och ha ett trevligt umgänge med likasinnade. En ideell förenings hjärta och själ är medlemmarna och vi i styrelsen vill verka för alla medlemmars bästa. Det har ”bubblat” med aktiviteter både på appellplanen och skogen. Sällan har vi haft så många kurser och öppna träningar att erbjuda. Styrelsen vill rikta ett stort tack till alla för visad acceptans då vi har många aktiviteter på gång samtidigt på planen. Men finns det hjärterum så finns det plats för många tassar!

Det har kommit önskemål från medlemmarna att vi även ska ordna aktiviteter som har mer av umgänge med hund och andra medlemmar och inte så mycket fokus på träning. Styrelsen har hörsammat detta och kommer bjuda in till ”Kaffe, snack, skratt och kort promenad”. Håll utkik på hemsidan och Lidingö Brukshundklubb anslagstavla på Facebook.

Medlemsmöte den 15 november 2023

Onsdag 15 november kl. 19.00 är det medlemsmöte i klubbstugan i Furutorp på Elfvik.

På medlemsmötet kommer styrelsen informera om pågående arbete och medlemmarna har möjlighet att ställa frågor. Dessutom är bruksprofilerna Linda Frisk och Pia Brygård gäster och de berättar och inspirerar oss till att vara aktiva med de olika bruksgrenarna spår, personsök, rapport och skydd. Ingen anmälan behövs.

Fixardag på klubben den lördag 18 november 2023

Kom och kratta höstlöv, slå i en spik, grilla korv, njut av en himmelskt god äppelkaka med kaffe eller te och umgås med klubbkamraterna. Hundarna som är med kommer få ta ett spår och jobba lite med nosen.

Vi ses vid klubbstugan i Furutorp 18 mellan klockan 11 och 14. Ingen anmälan behövs.

Första adventskaffe med nya medlemmar lördag den 2 december 2023, kl. 11.00 i klubbstugan

Det är extra roligt att vi kan hälsa så många nya medlemmar välkomna till klubben. Några av er har redan deltagit på några av de kurser som varit under hösten. Men kom upp till klubben och träna även fast det inte är kurs. Är det några instruktörer på plats så delar dom även gärna med sig av tips och råd om du vill.

Den första advent hälsar styrelsen även alla nya medlemmar välkomna på första adventskaffe i klubbstugan. Då berättar vi om verksamheten. Visar stugan, plan, träningsutrustning osv så att du som ny medlem ”känner dig som hemma”. Vi kommer även ta en gemensam hundpromenad.

Kommittéernas arbete sprider energi

Styrelsen vill tacka alla kommittéerna för de aktiviteter som ni genomfört under höstterminen.

Även fast det är mörkare dagar och snart vinter så är det mycket på gång. Så håll utkik dels på Lidingö Brukshundklubbs hemsida, dels på Facebooksidan Lidingö Brukshundklubb anslagstavla och i kursutbudet. Det finns många öppna träningar att välja på. Så kom, kom, kom, kom!

I december börjar en ny valpkurs ”Bästa vardag” och på det nya året kommer även en Vinteräventyrssportkurs att ges.

Hungriga medlemmar - sugen på att sätta tänderna i serveringen

LBK söker fortfarande nya krafter till serveringskommittén, så är det någon/några som känner sig manade att mantla denna viktiga uppgift vore det smarrigt, makalöst och starkt efterlängtat. Vad är ett möte, en föreläsning eller en fixardag utan gott fika, nygräddade våfflor eller färska mackor och nybryggt kaffe?

Slutligen vill vi önska er alla en fin november. Vi ser fram emot att träffa er och era hundar på plan, öppna träningar, över en kopp kaffe eller en stilla promenad.

Styrelsen LBK

12 november 2023