Medlemsbrev från styrelsen
1 februari 2024

Ledarskallet - Några ord från styrelsen

Ljusare dagar och spännande aktiviteter

Ett nytt verksamhetsår med spännande aktiviteter har rivstartat år 2024. För att nämna några:

Dags för årsmöte

Ett säkert tecken på att vi har ett nytt verksamhetsår är att verksamhets-planen för 2024 är satt och det är dags att ”stänga” år 2023 och utvärdera det verksamhetsåret. Alla LBK:s medlemmar är varmt välkomna att ta del av dessa på årsmötet.

När:                                Onsdag den 21 februari

Plats:                               Klubbstugan Lidingö Brukshundklubb

Tid:                                 19.00

På dagordningen:           Ordinarie årsmöteshandlingar

Varmt välkomna!

Värdegrund i oroliga tider och våra fyrfotade vänners unika gåvor

Lidingö Brukshund är en av 300 lokala klubbar i Svenska Brukshund-klubben. Svenska Brukshundklubben har idag cirka 60 000 medlemma. Huvudsakliga verksamhetsområden är utbildning, tävling, samhällsnyttiga hundar samt utveckling av mentalt och fysiskt sunda hundraser.

Då det råder oro och behov av beredskap i världen, landet och kommunen är det viktigt att komma ihåg att Svenska Brukshundklubben är en av Sveriges 18 frivilliga försvarsorganisationer med uppdrag att rekrytera och utbilda hundar och personal till Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Har du en hund som kan göra nytta i dessa sammanhang så finns det behov.

Kommunikation om kommunikation till medlemmarna

Styrelsen vill tacka de åttital medlemmar som gav sig tid att svara på hur medlemmarna önskar få information om Lidingö Brukshundklubbs verksamhet. Er röst är viktigt och vårt mål är att fortsätta att inhämta medlemmarnas önskan.

Utvärdering av de medlemmar som svarades önskemål visar att följande kommunikationssätt är det önskvärda:

Hjärta och lust

Det är så roligt att vi är så många som både vill utvecklas i vår relation med våra hundar och ha ett trevligt umgänge med likasinnade. En ideell förenings hjärta och själ är medlemmarna och vi i styrelsen vill verka för alla medlemmars bästa. Men kom ihåg att all verksamhet drivs av ”lust” i en ideell förening. Och har du lust att vara aktivt i föreningsverksamheten så finns det plats för alla. Nu söker vi bland annat någon/några som vill driva Serveringskommittén samt Tävlingskommittén.

Ta hand om er och era hundar och så hoppas vi att vi ses på årsmötet.

Styrelsen Lidingö Brukshundklubb

1 februari 2024