Medlemsenkät januari 2024

Medlemsenkät 2024

I januari bad styrelsen medlemmarna besvara en enkät.  Den skickades till ca 470 medlemmar som lämnat sin mailadress. Frågorna handlade om på vilket sätt medlemmarna önskar få information från LBK. 73 personer av ca svarade.

Bilden visar nuläget (vid svarstillfället). På frågan om vilken kanal man helst vill få information från, blev utfallet: I första hand Nyhetsbrevet Pass På, därefter Facebook-gruppen Lidingö Brukshundklubb Anslagstavla följt av  hemsidan www.lidingobk.se och slutligen Ledarskallet (medlemsbrev från styrelsen på hemsida.

Det ska vara enkelt att hitta information!  Så vi anammar önskemålen som kommit in via enkäten. Antagligen tittar medlemmar inte på hemsidan varje dag men är man med i Facebook-gruppen Lidingö Brukshundklubb Anslagstavla får man en blänkare om vad som är nytt på hemsidan. Är du inte med i gruppen, gå gärna in och anmäl dig. Klicka på länken Lidingö Brukshundklubb anslagstavla | Facebook
så kommer du dit.

Styrelsen riktar ett stort tack till de medlemmar som tog några minuter att tycka till och svara!

Några medlemmar har skrivit  fritext.  Här är några  exempel:

- "Resultat från aktiva tävlande". Svar: Bra idé! Då behövs det att tävlande rapporterar in resultat mm.  Frågan tas upp i styrelsen, svar kommer.

-  "Jag har nu varit medlem (igen) med en ny hund i två år. Men inte fått någon plats på någon kurs. Jag kommer nu inte fortsätta i klubben, då det inte känns bra att bara betala utan något i utbyte." Svar: Så tråkigt att du inte kommit med på någon kurs, beklagar det. Så fort kursplaneringen är klar aviserar vi det i Facebook-gruppen Lidingö Brukshundklubb Anslagstavla och på hemsidan. Vår förhoppning är att kunna öka antalet instruktörer och därigenom öka antalet kurser. Vi vill påminna om att det inte bara är kurser vi erbjuder utan många andra aktiviteter: öppen träning, medlemsmöten med intressanta föredrag, prova på-tillfällen, fixardagar och framöver hoppas vi även kunna arrangera träffar med promenader och fika mm. De flesta aktiviteter annonseras på hemsidan www.lidingobk.se med en blänkare på Facebook-gruppen Lidingö Brukshundklubb Anslagstavla.

- "Kanske ett Instagramkonto för Lidingö BK? Där ni lägger ut samma info och inlägg som läggs ut på Facebook?" Svar: Vi vill ha så få kanaler som möjligt för att nå ut med information och har därför valt bort en del sociala medier där vi skulle kunna vara synliga. Kanske ändras det i framtiden i takt med att kanalerna förändras och utvecklas.

"Vilka kurser som man kan gå och när banan är ledig för träning privat" Svar: Det finns ingen bokningsfunktion för träningsplanen. Regelbunden Rallylydnads-träning sker på onsdagar från april t o m oktober:  jämna veckor mellan kl 18.00 - 19.30, ojämna veckor mellan kl 11.00 - 12.30. Kurser hålls både i klubbstugan, på planen och i terrängen kring klubbområdet. När det gäller kursutbudet, se svar ovan.

"Hej! Vi är ett gäng blåbär som börjat/kommer börja använda appellplanen alltmer, vi har gått personspår med Sverker. Vi har finurlat lite över löptikar i olika sammanhang, vad gäller på kurs? På plan? Hur går onsdagskommenderingarna till? Finns det regler för träning på planen(utom de uppenbara) som vi kanske missat? Och så önskar vi oss brukslydnadskurs 😊 och mer spår förstås." Svar: När det gäller löptikar svarar respektive kursledare på hur dessa hundar ska hanteras. På planen gäller sunt förnuft. Om det är medlemmar på planen när du kommer, prata med dem. Kanhända behöver regler för träningsplanen förtydligas, vi tar upp det i styrelsen. Vad gäller kurser: vi siktar som sagt på fler instruktörer och fler kurser.

" Bra med lite helg kurser av olika slag om man inte kan vardags kvällar eller kurser blir fulla" Svar: Helgkurser ja - vi planerar för fler av detta slag.