Om Lidingö Brukshundklubb

Allmänt om Lidingö Brukshundsklubb

Till oss på Lidingö Brukshundklubb är alla hundägare välkomna som vill träna och utveckla sin hund. Vi anordnar kurser för alla slags hundar på samtliga nivåer, såväl för nybörjaren med första valpen som elitekipaget på tävlingsnivå. Klubben har också tävlingar i rallylydnad, agility, lydnad, Nose Work, specialsök och i bruksklasserna spår och sök.

Vad vi erbjuder

På klubben arrangerar vi olika aktiviteter som rör hundar som till exempel föredrag, träningstävlingar och utflykter men vi har också fester bara för att umgås och ha kul. Varje onsdagskväll är klubbens appellplan öppen för fri träning för alla medlemmar, så att man ska kunna träffas och träna tillsammans och kanske få lite råd och tips av klubbkamrater. Appellplanen är klubbens inhägnade träningsområde där de flesta av kurserna pågår.

Vår historia

Lidingö Brukshundklubb – LBK- startade 1967 och har cirka 500 medlemmar. LBK är en lokalförening i Svenska Brukshundklubben. LBK är en ideell förening där medlemmarnas arbetsinsatser är frivilliga och avgörande för verksamhetens utveckling. Därför är alla välkomna att hjälpa till med allt från servering till funktionärsarbete vid tävlingar eller vidare till en egen instruktörsutbildning.

Är du intresserad hör gärna av dig till klubbens mailadress info@lidingobk.se