Verksamhet

Hinderparken

Om du är eller blir medlem i Lidingö brukshundklubb har du tillgång till vår fina hinderpark. Om du inte tidigare sysslat med agility behöver du gå en nybörjarkurs innan du använder hinderparken. Detta för att inte riskera att skada hunden eller hindren.

Alla som nyttjar agilityplanen hjälps åt att ta hand om underhållet. På våren plockar vi tillsammans fram alla hinder för säsongen och på hösten plockar vi in dem. När jobb behöver göras, så som att laga hinder, göra nya inköp, trimma kanter eller rensa i boden, delar vi upp arbetsuppgifterna mellan oss.

Gå gärna med i vår facebookgrupp för agilitymedlemmar, för att ha koll på vad som är på gång.

Agilitykurser

Vi siktar på att hålla nybörjarkurs på våren och fortsättningskurs på hösten. För att gå en nybörjarkurs behöver hunden vara minst 12 månader gammal och ha god allmänlydnad. En förutsättning för att gå kurs i agility är att hunden kan vara okopplad och jobba kontrollerat tillsammans med sin ägare, utan att störa de andra hundarna som är där. Om hunden inte kan det rekommenderar vi att gå en kurs i allmänlydnad för att få hjälp med den träningen. När hunden är redo är ni hjärtligt välkomna på kurs i agility!

Agilitykurserna här på klubben hålls av Åsa Vestin, Fredrika Appelgren och Louise Sjöstrand.