Lidingö Brukshundklubbs styrelse

Lidingö Brukshundklubbs styrelse 2024

Kära medlem,

Ett nytt verksamhetsår har startat och vi siktar fortsatt mot att skapa tillfällen och aktiviteter där vi har fokus på att tillsammans ha kul med våra hundar. Finns det något mer inspirerande än att se och känna att din hund tycker du är den bästa, roligaste och tryggaste kompisen?! Genom nya utmaningar och upplevelser bygger vi relationen med våra hundar. Och den bästa relationen bygger på en blandning mellan samarbete, trygghet och bestämmande.

Styrelsen för 2024, som valdes på årsmötet 21 februari, är i stort sett densamma som tidigare förutom att en ny sekreterare Yvonne Rosenqvist valts in och ersatt avgående Camilla Ståhl Helzel. Vi i styrelsen tackar för ert förtroende och ser fram mot att verka för ert och era hundars bästa. Styrelsens huvudsakliga uppgift är att sammanställa och sammanhålla klubbens aktiviteter samt ordning och reda på klubbens ekonomi. Styrelsen behandlar frågor som inkommer till klubben genom att antingen ta beslut själva eller att delegera vidare till den grupp det berör. Vidare ansvarar styrelsen för att utse en sammankallande för de olika kommittéerna efter varje årsmöte, vilka som i sin tur utser aktiva funktionärer för respektive kommitté.

Styrelsen kommer att träffas ungefär en gång i månaden med uppehåll under sommaren. Verksamhetsplan för 2024 har skickats till samtliga medlemmar på mail.  I den finns både möjligheter och utmaningar och vi kommer att jobba för att uppfylla målen och medlemmarnas önskemål i största möjliga utsträckning. En önskan vi alla i styrelsen har, är att alla medlemmar ska känna sig varmt välkomna till klubbens olika aktiviteter och anläggning. Så kom och träna med oss, gå utbildningar, kom på aktivitetsdagar och ta del av spännande föredrag. Men kom också med önskemål – vad skulle du önska som medlem att klubben verkar för och gör? Kontakta oss gärna på info@lidingobk.se

Men glöm inte att en klubb drivs av eldsjälar och vill du bidra med energi och få ett trevligt sammanhang så är du varmt välkommen att vara mer aktiv i verksamheten. Ju fler eldsjälar desto fler och roligare aktiviteter kan vi arrangera.

Nu ser vi till att ha kul med våra hundar tillsammans!

2024-02-29
Lidingö Brukshundklubbs styrelse